Sunday, March 11, 2012

Sahabat yang hilang....

Dahulu kala....(wah! kelaz ayat aku..) aku berkenalan dengan seorang yang cukup baik. Member atas member la kaedahnya... Dengan nama panggilan S (bukan nama sebenar..huhuu..), aku cukup rapat dengan dia. Dia banyak bagi aku semangat dan nasihat disaat2 aku dilanda musibah mahupun dugaan.

Perkenalan kami berlarutan panjang hingga dia dapat menyatukan aku dengan seorang yang cukup aku sayang (M). Perkenalan bersama S juga banyak menzahirkan bibit suka duka antara aku,M dan S. Kekadang tiap2 kali kami berkumpul, ade saje plan nak kemana2....
Air terjun, main bowling, karaoke dan macam2 lagi.... Aku pula suka sangat jalan2 KL time malam2. Si S dan M la yang sering kali tunaikan keinginan aku...Bertuah akuuu....

Tapi... setahun kebelakangan ni S banyak berubah. Persahabatan kami jadi hambar dan tenggelam. S langsung tak berhubung ngan aku n M lagi...Sepi macam tu je.. Dan pergi macam tu jer.Bile dihubungi, tak nak jawab... Entah apa masalah dia tau aku yang ada masalah ngan dia..hahahah...Dengar2 khabarnya, dia dah ade orang yang dia sayangi. Kot ye pun, takkan sampai tinggal sahabat kan... Kekadang sahabat tu lebih rapat dengan kita berbanding kekasih...

Apa2pun, aku doakan korang bahagia la... Dan pesanan aku "Sababat tu boleh diumpamakan sebagai tebing. Sangat membantu... Contoh macam air la... Kalau tak de tebing, sure tak jadi sungai kan. Airnya pasti melimpah tanpa kawalan... Adanya tebing, air tu dapat mengalir dengan baik.... Macam tu la kita, adanya sahabat sedikit sebanyak membantu kita bina kerjaya, menyerap semangat, seterusnya menjadi inspirasi untuk kita terus hidup dengan lebih ceria dan gembira. Walaupun banyak dugaan terpaksa kita lalui.."

*Tapi ade juga sahabat yang rapat semata2 kerana kepentingan. Itu kite sendiri kena nilai ok...

1 comment: