Tuesday, January 25, 2011

Istilah Cinta...




Cinta....

Apa yang korang fikir tentang cinta? Kasih sayang? Pengorbanan? Atau sekadar memenuhi fitrah manusia semata-mata. Bagi aku, cinta tu sesuatu yang subjektif. Terlalu dalam untuk tafsirkan erti sebuah cinta. Fitrah yang mendorong insan untuk lebih mengenali seseorang. Untuk menyayangi dan menjaga insan yang kita sayang. Tak kiralah dari aspek apa sekalipun samaada kewangan, kehidupan, keperluan atau sebagainya...



Sepanjang hayat ni, aku tak pasti samaada pernah lalui cinta tu atau belum. Cuma yang aku pasti, aku pernah menyayangi seseorang lebih daripada diri aku sendiri. Sentiasa rindu dan ingat tentangnya. Menjaga kepentingannya melebihi kepentingan diri aku sendiri. Sangat peduli setiap apapun berkaitan dirinya. Tak kira la kewangan ke, kerjaya ke, kehidupan dan keluarganya juga. Aku sedia berkongsi kesusahan dan kesenangan bersamanya. Terlalu mengutamakan dia sehingga aku berada diluar pertimbangan diri sendiri. Itukah cinta?

Argh! Tak kira lah. Cinta ke, sayang ke, rindu ke, yang penting aku sentiasa untuk dia...

No comments:

Post a Comment